Moduler och funktioner i Millum Procurement
Millum Procurement är uppdelat i olika moduler som underlättar hanteringen av arbetsuppgifter i köket.
De flesta moduler är standardmoduler som alla har tillgång till. Du kan välja att lägga till några moduler i ditt inköpssystem, beroende på dina behov.
Standardmoduler
Beställning
- Inköpslistor
- Produktsökning
- Varukataloger
- Stående order
Orderhantering
- Orderarkiv
- Avvikelserapporter
- Följesedlar
- Ordergodkännande
Avtal
- Leverantörsavtal
- Leverantörsmärkning
Menybank
- Recept med kalkyler
- Märkning
- Delning
- Multiersätt
Inventering
- Inventering för ett eller flera lager på samma plats
- Uppdaterat värde mot leverantörernas kataloger
- Registrering av varumottagning
- Registrering av avvikelserapporter integrerad med leverantörens system
Rapporter
- Standardrapporter med data från alla moduler
- Enkel anpassning för skräddarsydda rapporter
- Rättighetshantering på rapporter
Ytterligare moduler
Menyplanering
- Planera menyer
- Intervaller som vecko- eller månadsmeny
- Översikt över råvaruanvändning och kostnad
CO2-kalkylator
- Beräkna receptens klimatavtryck genom att länka ingredienser till klimatsiffror i RISE klimatsiffrors databas
- Möjligheten till medvetna val – för gästen och för den som skapar receptet
Matsvinn
- Registrering av matsvinn inom upp till 5 områden
- App som fungerar offline och pratar med Desktop-versionen
- Ladda ner rapport och skicka direkt till projektet: "KuttMatsvinn2030"
Fritextbeställning
- Beställa tjänster utanför varukataloger
- Beställa tjänster från leverantörer som inte har en produktkatalog i lösningen; vikarietjänster, hantverkare, säkerhetstjänster m.m.
Faktura
- Spridning av alla inkommande fakturor
- Berikad med data som t.ex bokförings- och mottagarinformation
Millum Analytics
- Systematisering av data från inköpsportalen