Hoppa till huvudinnehåll

 

Nöjda kunder i över 20 år

 

Vi sätter alltid våra kunder först och har gjort det i över två decennier. Genom nära samarbete har vi kontinuerligt anpassat och förbättrat vårt inköpssystem för att möta de ständigt föränderliga kraven inom hotell-, restaurang- och personalrestaurangbranschen. Detta har resulterat i att vi idag kan visa upp ett brett urval av nöjda kunder.

 

 

Kunder om beställning och orderhantering:

  • «Vi gör ungefär 80 procent av våra inköp via Buy at Nores. Det är det absolut enklaste och snabbaste för oss som har stående beställningar nästan dagligen, säger han. Det bästa med att ha en egen inköpsportal är att du hittar alla dina leverantörer på ett och samma ställe. Det underlättar i vår hektiska vardag och gör att vi kan jobba snabbt och effektivt.»


    Svante Forslund

    Restaurangchef på Hotel Riverton

  • «Jag använder Millum för beställningar och inventering samt för att få nya idéer genom att hitta produkter i produktkataloger som jag kan använda i mina maträtter. Millum hjälper mig att hitta hållbar mat på ett enklare sätt.»


    Filip Cieslik

    Personalrestaurangchef på Sodexo

  • «Beställningsrutinerna har blivit väsentligt förenklade. Vi har mätt tid i varubeställning inom dagens praxis på Sjukhuset Namsos. Sparad tid är 46 min per vecka motsvarande 5 arbetsdagar om året för bara varubeställning.»


    Bjørn Sandnesmo

    Sektionsledare vid köket på Sjukhuset Namsos

  • «Med Millum sparar köket tid i tre led; 1) beställning av varor enligt avtal, 2) postkontraktuellt kontroll och 3) hantering av avvikelser.»


    Bjørn Sandnesmo

    Sektionsledare vid köket på Sjukhuset Namsos

  • «Det är effektivitet. Varor är lätt sökbara, och jag kan välja om jag vill söka i alla kataloger eller hos en specifik leverantör. Inköpslistefunktionen, tillsammans med inventering, gör att allt ligger samlat på ett ställe. Så Millum är ett mycket bra system för oss som driver storkök.»


    Fredrik Røine

    Tidigare kökschef på Sundvolden Hotel

  • «Med Millum Procurement får jag alltid rätt pris på alla varor varje gång. På det sättet har jag alltid full kontroll. Jag vill helt enkelt tacka Eurest för att de har valt en så bra verktyg för oss och tacka Millum för att ni utvecklar det.»


    Karim Bouhadoun

    Kökschef på Eurest i Nydalen

  • «Jag gillar verkligen funktionen för inköpslistor! Den är så enkel! Inköpslistorna fungerar väldigt bra och är till stor hjälp i beställningsprocessen. Det är absolut min favoritfunktion i inköpsportalen! Dessutom gillar jag hur den fungerar tillsammans med inventering. Jag tycker att layouten är väldigt enkel och nu när jag fått höra att den ska komma som offline-version känns det riktigt bra!»


    Corazon Furuseth

    Kökschef på Nordic Choice hotell Clarion Collection Bastion

Kunder om Menybank och hållbara tilläggsmoduler:

  • «Menybank är ett viktigt verktyg. Där kan vi ange hur många portioner som ska tillagas, få översikt över allergener och få en kalkyl och inköpslista baserat på detta. Det innebär att vi gör mycket mer exakta inköp till varje enskild rätt. Sammantaget resulterar detta i en stor minskning både i matsvinn och i kostnader.»


    Stig Drageide

    Kökschef på restaurang Theatercafeen, Hotel Continental

  • «Det är fantastiskt enkelt att Menybank automatiskt räknar ut allt jag behöver beställa. Vissa rätter vet jag inte säljer så bra, medan andra säljer bättre. Då justerar jag bara mängden i Menybank och vet med en gång hur mycket av varje ingrediens som jag behöver beställa. Det besparar mig mycket tid vid såväl planering som beställning.»


    Karim Bouhadoun

    Kökschef på Eurest Nydalen

  • «Med Millums CO2-kalkylator kan vi beräkna klimatavtrycket för alla recept vi skapar. Det är viktigt för våra anställda och det är viktigt för kunderna att få en förståelse för vad en middag med köttbullar ger jämfört med en middag som är helt växtbaserad.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Affärsutvecklare hållbarhet på Coor

  • «Med Millums matsvinnsfunktion görs registrering och beräkning av matsvinn smidigt, vilket stöder vårt starka hållbarhetsfokus.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Affärsutvecklare hållbarhet på Coor

  • «Med Millums menuplanerare får kockarna mer tid att arrangera tallrikar och få maten att se aptitlig ut. De behöver inte oroa sig för vad de ska beställa och försöka hålla koll på nästa veckas meny.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Affärsutvecklare hållbarhet på Coor

Kunder om inventeringsmodulen:

  • «Jag har fått en helt annan vardag sedan jag började använda inventeringsmodulen. Nu skannar jag varorna och de läggs direkt in i systemet, och jag kan sortera precis som jag vill. Jag har bra kontroll och slipper manuella processer. Vi spenderar mindre tid och behöver inte leta efter priser. Nu gör vi inventering tre gånger om året.»


    Gunn Anita Stenstad

    VD på Aarnesgruppen

  • «Två timmars inventering istället för sex är fyra timmars sparad övertid eller tid som kan läggas på intäktshöjande arbete, varje gång någon gör en inventering på en av våra 130 enheter.»


    Lars Petter Nilsen

    Inköpschef på 4service

  • «Utöver att göra inköp genom portalen använder vi den också flitigt för inventering. Sundvolden har cirka 700 varulinjer på lager hela tiden, så det är mycket att registrera. Men eftersom vi köper allt genom portalen är det superlätt för oss att hämta nya inventeringslistor genom den, så allt samlas där. Det var mycket mer krångligt när vi använde gamla Excel-ark, där hälften inte fanns i listan och priserna inte var uppdaterade.»


    Fredrik Røine

    Kökschef på Sundvolden Hotell

Se fler kundreferenser

Kundberättelser