Nöjda kunder i över 20 år
Vi sätter alltid våra kunder först och har gjort det i över två decennier. Genom nära samarbete har vi kontinuerligt anpassat och förbättrat vårt inköpssystem för att möta de ständigt föränderliga kraven inom hotell-, restaurang- och personalrestaurangbranschen. Detta har resulterat i att vi idag kan visa upp ett brett urval av nöjda kunder.
Kunder om beställning och orderhantering:
-
Alla leverantörer på samma ställe
«Vi gör 80 procent av inköp via Buy at Nores. Det är det enklaste och snabbaste för oss som har stående beställningar nästan dagligen. Att ha alla leverantörer på ett och samma ställe gör att vi kan jobba snabbt och effektivt.»
Svante Forslund
Restaurangchef på Hotel Riverton
-
Millum hjälper mig att enklare hitta hållbar mat
«Jag använder Millum för beställningar och inventering samt för att få nya idéer genom att hitta produkter i produktkataloger som jag kan använda i mina maträtter.»
Filip Cieslik
Personalrestaurangchef på Sodexo
-
Förenklade beställningsrutiner
«Vi har mätt tid i varubeställning inom dagens praxis på Sjukhuset Namsos. Sparad tid är 46 min per vecka motsvarande 5 arbetsdagar om året för bara varubeställning.»
Bjørn Sandnesmo
Sektionsledare vid köket på Sjukhuset Namsos
-
Sparar tid på köket i tre ledd
«Med Millum sparar köket tid i tre led:
1) beställning av varor enligt avtal
2) postkontraktuellt kontroll
3) hantering av avvikelser»Bjørn Sandnesmo
Sektionsledare vid köket på Sjukhuset Namsos
-
Effektivitet och allt samlat på ett ställe
«Varor är lätt sökbara, med val om att söka i alla kataloger eller hos en specifik leverantör. Inköpslistefunktionen, tillsammans med inventering, gör att allt ligger samlat på ett ställe. Ett mycket bra system för oss som driver storkök.»
Fredrik Røine
Tidigare kökschef på Sundvolden Hotel
-
Alltid rätt pris på alla varor varje gång
«Med Millum får jag alltid rätt pris på alla varor varje gång. På det sättet har jag alltid full kontroll. Jag vill helt enkelt tacka Eurest för att de har valt en så bra verktyg för oss och tacka Millum för att ni utvecklar det.»
Karim Bouhadoun
Kökschef på Eurest i Nydalen
-
Jag gillar verkligen funktionen för inköpslistor!
«Den fungerar väldigt bra och är till stor hjälp i beställningsprocessen. Det är absolut min favoritfunktion i Millum! Dessutom gillar jag hur den fungerar tillsammans med inventering.»
Corazon Furuseth
Kökschef, Nordic Choice hotell Clarion Collection Bastion
-
Sparar tid med Millum
«En av de största fördelarna är att vi sparar tid. Alla produkter är kvalitetssäkrade, så när våra kollegor handlar från våra produktkataloger i Millum, släpper de lägga tid på att fundera på om det är bra produkter.»
Eirik Bogsnes
Koncernchef för Hotel Services i Strawberry
-
Minskar varukostnad, tidsåtgång och ökad kontroll
«Vi driver kedjedrift med enorma volymer. Med Millum som inköpssystem på tvärs av hotell gör vi det enkelt för våra anställda att göra sitt jobb rätt. Det ger en minskning i både varukostnad och tidsåtgång, samtidigt som det ger ökad kontroll. Helt avgörande för oss.»
Eirik Bogsnes
Koncernchef för Hotel Services på Strawberry
Kunder om Menybank och hållbara tilläggsmoduler:
-
Stor minskning både i matsvinn och i kostnader
«I Menybank kan vi ange hur många portioner som ska tillagas, få översikt över allergener och få en kalkyl och inköpslista baserat på detta. Det innebär att vi gör mycket mer exakta inköp till varje enskild rätt.»
Stig Drageide
Kökschef, restaurang Theatercafeen, Hotel Continental
-
Sparar mycket tid vid planering och beställning
«Menybank räknar automatiskt ut allt jag behöver beställa. Vissa rätter säljer inte så bra. Då justerar jag bara mängden i Menybank och vet hur mycket av varje ingrediens som måste beställas. Det sparar tid vid planering och beställning.»
Karim Bouhadoun
Kökschef på Eurest i Nydalen, Oslo
-
Viktigt med forståelse för klimatavtrykket på ulika rätter
«Med CO2-kalkylatoren kan vi beräkna klimatavtrycket för alla recept vi skapar. Det är viktigt för våra anställda och kunderna att få en förståelse för vad en middag med köttbullar ger jämfört en växtmaserad rätt.»
Marianne Hayes Antonsen
Affärsutvecklare hållbarhet på Coor
-
Smidig registrering och beräkning av matsvinn
«Med Millums matsvinnsfunktion görs registrering och beräkning av matsvinn smidigt, vilket stöder vårt starka hållbarhetsfokus.»
Marianne Hayes Antonsen
Affärsutvecklare hållbarhet på Coor
-
Kontroll med menuplyplanering
«Med Millums menyplanerare får kockarna mer tid att arrangera tallrikar och få maten att se aptitlig ut. De behöver inte oroa sig för vad de ska beställa och försöka hålla koll på nästa veckas meny.»
Marianne Hayes Antonsen
Affärsutvecklare hållbarhet på Coor
-
Millum hjälper oss att göra bra val
«Millum förenklar vår vardag och hjälper oss att göra bra val. Alla produkter i Millum är redan kvalitetssäkrade för de olika produktkatalogerna, så vi vet att vi gör etiskt riktiga inköp, samtidigt som vi får översikt över klimatberäkningar.»
Eirik Bogsnes
Koncernchef för Hotel Services i Strawberry
-
Menyer och recept som redan är klimatberäknade
«Med Millum kan vi sätta upp menyer och recept som redan är klimatberäknade med hur stort CO2-utsläppet är, samtidigt som de är färdigkostnadsberäknade så att vi kan prissätta dem rätt.»
Eirik Bogsnes
Koncernchef för Hotel Services i Strawberry
-
Se till att ekologiskt fairtrade-kaffe serveras
«Vi serverar 30 miljoner koppar kaffe varje år. Med hjälp av Millum kan vi säkerställa att alla våra hotell serverar ekologiskt fairtrade-kaffe. Dådana små val bidrar till att göra stor skillnad och skapa en hållbar förändring.»
Eirik Bogsnes
Koncernchef för Hotel Services i Strawberry
Kunder om inventeringsmodulen:
-
Inventeringsmodulen ger kontroll
«Med inventeringsmodulen skannas varorna, läggs direkt in i systemet, och jag kan sortera precis som jag vill. Jag har bra kontroll och slipper manuella processer. Vi spenderar mindre tid och behöver inte leta efter priser.»
Gunn Anita Stenstad
VD på Aarnesgruppen
-
Många timar sparad med inventeringsappen
«Två timmars inventering istället för sex är fyra timmars sparad övertid eller tid som kan läggas på intäktshöjande arbete, varje gång någon gör en inventering på en av våra 130 enheter.»
Lars Petter Nilsen
Inköpschef på 4service
-
Lätt att hämta nya inventeringslistor
«Utöver att göra inköp använder vi också Millum för inventering. Med cirka 700 varulinjer på lager, är det mycket att registrera. Men eftersom vi köper allt genom portalen är det superlätt att hämta nya inventeringslistor.»
Fredrik Røine
Kökschef på Sundvolden Hotell
-
Millum är både användarvänligt och effektivt
«Millum är både användarvänligt och effektivt, och med inventeringsappen blir varuräkningen enklare än någonsin.»
Anders Pertun
General Manager, Hotel Fratelli, franchise, Strawberry Hotels