Hoppa till huvudinnehåll

Millum Procurement Next har lanserats!

Efter många månaders hårt arbete har vi nu lanserat vår nya version av Millum Procurement. Uppgraderingen av inköpsportalen är det största tekniska åtagandet som Millum genomfört och är något som har involverat alla avdelningar.

Av: Sofie Vatle 30.06.2022 11:46

millum.jpeg

För våra användare kommer den största förändringen att vara det nya gränssnittet i portalen. Men de största förändringarna har skett bakom systemet, där vi har byggt upp en helt ny plattform och använder oss av ny teknik. Detta har gjort lösningen mer robust och flexibel inför framtiden.

Bland nyheterna finns en helt ny design, nytt användargränssnitt för varulistor, varusökning, orderöversikt, nyheter och inköpslistor.

– För användarna kommer vår nya portal att innebära ett fantastiskt lyft. Användargränssnittet har blivit mycket mer överskådligt och modernt. Vi är medvetna om att stora förändringar innebär utmaningar för vissa, men vi är säkra på att alla våra användare på lång sikt kommer att bli mycket nöjda med det nya användargränssnittet, säger Bjørn Anskau, vd på Millum.

Hektiska månader före lanseringen

Att uppgradera 16 inköpsportaler kräver ett stort internt samarbete mellan flera avdelningar. Utvecklingsavdelningen har jobbat med uppgraderingen på heltid under hela 2017. Sälj- och marknadsavdelningen har haft en tät dialog med alla kunder, så att de fortlöpande fått viktig information och uppdateringar om processen.

– Att informera och lyssna till så många kunder med olika önskningar och behov är en balansgång som kräver att man har många bollar i luften samtidigt. Vi är otroligt tacksamma för att Fazer deltog som pilotkund i början av juni. Vi lärde oss mycket av lanseringen, och deras återkoppling har hjälpt oss vidare, säger Bjørn.

Tätt samarbete med kunderna

Det viktigaste för Millum är att inköpsportalen täcker kundernas behov. Därför har det i alla år pågått en dialog med kunderna runt nya funktioner i portalen. Men nu när allt skulle göras om var det nödvändigt att få med alla nyckelpersoner hos köparna för att kartlägga kortsiktiga och långsiktiga utmaningar.

– Vi har jobbat väldigt hårt för att utveckla framtidens inköpsportal tillsammans med våra kunder. Vi har genomfört flera workshoppar för att få veta vad de tycker bör förbättras och hur de vill att lösningen ska fungera i framtiden, avslutar Bjørn Anskau.