Millum

Innehåll

Låt oss bjuda på frukost

och berätta mer om hur du kan få fördelar av att använda Millum!

Boka ett möte

Bli en mer effektiv inköpare

Millums huvudprodukt för dig som köper produkter och tjänster är vår inköpsportal Millum Procurement. Detta är en nätbaserad lösning för inköp av varor och tjänster som täcker alla inköpsrelaterade funktioner, allt från beställning till betalning.

 

Dessutom erbjuder vi lösningar för att skicka och ta emot fakturor, fakturahantering, analyser och integration med andra affärssystem.

 

Allt för att du ska kunna göra en bra affär – varje gång.

 

Kundernas bästa argument för att använda Millums lösningar:

Overblikk

Ger en suverän överblick

Handlevogn_tommel

Förhindrar dåliga inköp

Rapport

Förenklar uppföljning och kontroll

Mynter

Ger varaktiga fördelar

Samla allt i Millum Procurement och få full kontroll

I inköpsportalen Millum Procurement kan du samla alla dina leverantörers produkter på ett och samma ställe. Därmed får alla som gör en beställning direkt tillgång till avtalsprodukter och avtalspriser. De hittar enkelt tidigare ordrar, kan skapa fasta inköpslistor, recept och kalkyler, utföra inventering, få koll på allergener och näringsinnehåll, hitta avtals- och leverantörsinformation, och mycket mer.

 

Detta gör det enkelt och smidigt för alla att välja rätt leverantörer – varje gång. Det leder till färre antal felbeställningar, ökad kontroll och ökad lönsamhet. Och det innebär att du kan göra en bra affär – varje gång.

Samarbete med leverantörerna

Med inköpsportalen Millum Procurement är det lätt att lägga till och byta ut leverantörer allt eftersom behovet förändras.

Samtidigt är portalen utvecklad för både inköparens och leverantörens behov och ligger därför till grund för ett bra samarbete. Dessutom ser vi på Millum till att allt fungerar. Alla beställningar kommer fram. Varje gång.

 

“Vi får en helt annan kontroll och kan skräddarsy inköpen för enskilda enheter. Att äga all statistik skapar fantastiska förutsättningar för uppföljning och beslutsfattande.”

Karl Elmstedt

Inköpsdirektör - Compass Group AB

Ingående eller utgående faktura?

Här finns värdefulla möjligheter, antingen i form av kostnadsreduktion eller i form av bättre översikt och kontroll. Vi hjälper dig med allt.

 

Vare sig fakturan är ingående eller utgående, konverteras från eller till ett annat filformat, t.ex. PEPPOL BIS, levereras via nätverket PEPPOL eller direkt till din affärspartner, skickas på papper eller skannas – vi har tjänsterna som möjliggör ett effektivt fakturaflöde.

Illustrasjon viser IT infrastruktur i Millum
commerce-faktura2

Få ordning på fakturahanteringen

Du kan även integrera vårt fakturasystem Millum Pay med inköpsportalen och därmed förenkla faktureringen betydligt. Med beställningar och fakturor samlade på ett och samma ställe och med ett gemensamt arbetsflöde för samtliga fakturor får du bättre överblick och kontroll. Alla fakturor skickas direkt till rätt person för godkännande – inga fakturor hamnar på avvägar. Ta ett snack med en av våra duktiga medarbetare, så får du veta allt om Millum Pay.

Använd informationen bakom siffrorna

Det passerar stora mängder big data genom inköpsportalen – statistik som du kan använda vid planering, strategi- och utvecklingsarbete. Med hjälp av verktyget Millum Analytics blir det dessutom mycket enklare att förstå siffrorna. Prata med oss om hur du använder din statistik bäst!

Hender på tastatur som handler
Matinfo

Vad innehåller maten?

Matallergi och matintolerans är vanligt i Sverige, och både myndigheter och inte minst gäster ställer krav på bra och korrekt information om vad varorna innehåller. Därför har Millum ett samarbete med validoo.se och dabas.se i Sverige, och har utvecklat matinfo.no för Norge. Här har du fri tillgång till all information du behöver om ingredienser, näringsinnehåll och om vad som kan framkalla allergi.

Integrera portalen i ert arbetsflöde

Inköpsportalen kan vara ett avancerat verktyg som ska användas av många och som ska fungera tillsammans med många andra system i verksamheten. Det betyder att Millum Procurement måste kunna integreras med system för ekonomi, finans, kassa/lager m.m. Vilket det kan! Vi har den erfarenhet och kompetens som krävs och nöjer oss inte förrän allt fungerar felfritt.

 

Detsamma gäller vår utbildning i hur systemet används. Alla som behöver, får utbildning. Både i grundläggande kunskaper och i hur man utnyttjar produktens möjligheter.

To personer i møte for å gjøre avtale.

... eller ta det steg för steg

Ibland kan övergången till ett nytt system kännas överväldigande. Därför kan det vara skönt att veta att man även kan starta i liten skala. Kanske passar det bättre att bara prova ut själva inköpsmodulen med ett fåtal användare och några få utvalda leverantörer?

 

Det kan vi ordna. Det behöver alltså inte vara så krångligt att öka tryggheten runt lösningen och att skapa nya möjligheter. Våra erfarna konsulter har mer kunskap än de flesta om hur man mjukstartar.

Varför bör du implementera e-procurement?

Funderar du på hur ditt företag kan dra nytta av e-procurement? Genom att implementera elektronisk handel skaffar man sig ett verktyg för att skapa bättre och mer effektiva inköp. Införandet av ett sådant system kommer också att få en positiv inverkan på företagets mål gällande effektivare resursanvändning.
 
james

Så kommer du igång som inköpare

Handshake

Skriv avtal med dina leverantörer

Hengelas

Få tillgång till Millum Procurement

Produkter

Ge de anställda tillgång till rätt produkter

Millumlaptop

Gör en bra affär. Varje gång.

Millumansatte

Fråga oss om råd i dag!

Millum har lång erfarenhet av att utveckla och implementera e-handelslösningar åt både försäljare och inköpare. Detta, kombinerat med bred branschkunskap, gör oss till en bra samarbetspartner för dig.